POP blok 4.
Persoonlijk.
Doel 1.
- In blok 4 wil ik dat ik een overzicht maak van alles wat er moet gebeuren voor school en dat ik aan de hand daarvan een planning maak en me er dit keer wel ECHT aan ga houden.
Dit doel heb ik opgesteld, omdat ik merkte dat ik het in andere blokken wel een planning had, maar me er niet echt aan gehouden hebt. En toen heb ik toch wat moeten laten schieten en had ik best wat herkansingen.
Stappenplan:
- Overzicht maken van alle opdrachten en toetsen.
- Dit verdelen en inplannen.
- Houden aan mijn planning!!!
Acties bij het stappenplan:
- Op entree kijken naar de opdrachten, toetshoedje en rubics. Door dit te bestuderen weet ik wat er op me af komt
- Opdrachten inplannen.
- En gelijk vanaf het begin van het blok houden aan de planning.
Evaluatie.
Ik heb niet echt een planning gemaakt voor het hele blok. Dus die planning maken is niet helemaal gelukt. Wel ben ik goed begonnen met vooruit te werken en heb ik voor m’n laatste stageweek en laatste schoolweek een planning gemaakt. Hier heb ik met wel aan gehouden.
Doel 2.
- In blok 4 wil ik werken aan mijn studiehouding. Naar alles colleges gaan, schoolwerk, zowel opdrachten als leerwerk bijhouden.
Ik heb dit doel opgesteld, omdat ik merkte dat mijn motivatie in blok drie een beetje weg was als het gaat om college en schoolwerk. Door hier een doel van te maken wilde ik mezelf stimuleren om die motivatie te vinden en wel gewoon naar lessen te gaan en opdrachten te maken.
Stappenplan:
- Kijken wat voor vakken we allemaal hebben.
- Lijstje maken van opdrachten die moeten gebeuren.
Acties bij stappenplan:
- Voorbereidt naar lessen gaan.
- Actief mee doen in lessen dat maakt het voor jezelf leuker en leer je meer.
- Mezelf stimuleren en motiveren.
Evaluatie.
Dit doel heb ik wel behaald. Ik ben naar veel lessen geweest en heb er weinig tot geen overgeslagen. Verder heb ik ook echt mijn best gedaan om actief mee te doen in lessen en mezelf te motiveren.
Studie.
Doel 1.
- Aan het eind van dit blok wil ik al mijn herkansingen en toetsen halen, zodat ik niet achter blijf lopen.
Dit is hetzelfde doel als ik had in blok 3, want ik vind het gewoon belangrijk om mijn toetsen te halen en niet steeds achter de feiten aan te lopen.
Stappenplan bij dit doel:
- Wat moet ik doen voor de toetsen.
- Planning maken
- Goed vooruit werken.
Acties bij het stappenplan:
- Op entree bij het ‘toetshoedje’ kijken wat je moet doen voor de toetsen.
- Planning maken hoe en wanneer je opdrachten gaat maken.
- Voorruitwerken door me echt aan de planning te houden.
Evaluatie.
Ik ga mijn best doen om dit doel te behalen!
Doel 2.
- In blok 4 wil ik dat ik dat ik de leervakken beter ga leren door steeds kleine stukjes te leren en dat te herhalen, zodat ik aan het eind van het blok niet ineens nog 3 boeken hoeft te leren.
Dit doel heb ik opgesteld, omdat ik in blok drie te laat was begonnen met leren voor mijn toetsen. Hierdoor heb ik herkansingen niet gehaald en weer een paar herkansingen erbij voor blok 4.
Stappenplan:
- Uitzoeken voor welke vakken we een QMP-toets hebben.
- Uitzoeken wat je moet leren voor deze vakken.
Acties bij het stappenplan:
- Op een rijtje zetten wat je moet leren.
- Planning maken voor het leren van de toetsen.
- Houden aan de planning!
Evaluatie.
Dit doel is niet helemaal behaald. Ik heb geen planning gemaakt voor het leren van de toetsen. Het scheelt dat we dit blok maar 1 QMP-toets hebben en dat is rekenen dat is ook niet echt leerwerk, maar meer oefenwerk, wat natuurlijk ook moet gebeuren. Verder heb ik nog wel twee herkansingen waarvoor ik moet leren, maar die heb ik net niet gehaald dus met een beetje leren moet dat helemaal goed komen.
WPL.
Doel 1.
- In blok 4 wil ik op mijn WPL leren om tijdens onderzoekende lessen te orde te bewaren.
Ik heb dit doel opgesteld, omdat ik denk dat mijn onderzoekende les kan uitlopen op chaos.
Stappenplan:
- Kijken wat voor les ga ik doen.
- Vertrouwen hebben in mijzelf en mijn ordehouden.
- Rustig blijven als het toch chaos wordt.
Acties bij het stappenplan:
- Les goed voorbereiden.
- Ook het verloop van de les helder en duidelijk hebben.
- Streng zijn en de touwtjes strak houden, waardoor de leerlingen niet te veel ruimte krijgen om het tot chaos te laten komen.
Evaluatie.
Dit doel is deels behaald. Ik heb de les gegeven en over het algemeen was het geen chaos en had ik orde. Alleen op het moment van wisselen en opruimen was de orde even weg. De kinderen waren te enthousiast, waardoor ik er bijna niet bovenuit kwam. Mede ook omdat ik mijn stem vanuit mijn buik moet gebruiken en ik dat niet deed.
Doel 2.
- In blok 4 wil ik op mijn WPL ervoor zorgen dat ik lessen ga geven met een context eromheen.
Ik heb dit doel opgesteld, omdat ik dat als feedback meekreeg van mijn mentor.
Stappenplan:
- Wat is een context?
- Uitzoeken hoe ik een context kan bedenken bij en les.
Actie bij het stappenplan.
- Uitzoeken wat voor les ik ga geven.
- Bij de les een context er omheen verzinnen.
- Deze les uitvoeren.
Evaluatie.
Ik heb dit doel wel behaald. Ik heb een woordenschatles geven met een context er omheen. Dus het doel is behaald.

Maak jouw eigen website met JouwWeb