POP blok 3.
Persoonlijk:
Doel 1:
-
In blok 3 wil ik net als in blok 1 en 2 plannen en vooruit gaan werken. Door aan het begin van het blok een planning/overzicht te maken van alles wat ik moet doen voor school.
Dit doel lijkt heel erg op mijn doelen uit blok 1 en 2 en dat is ook zo. In blok twee was het niet helemaal gelukt met vooruitwerken en plannen vandaar dit doel en dan net iets aangepast.
Stappenplan:
-
Overzicht maken van alle opdrachten en toetsen.
-
Dit verdelen en inplannen.
-
Houden aan mijn planning!!!
Acties bij het stappenplan:
-
Op entree kijken naar de opdrachten, toetshoedje en rubics. Door dit te bestuderen weet ik wat er op me af komt
-
Opdrachten inplannen.
-
En gelijk vanaf het begin van het blok houden aan de planning.
Evaluatie.
Blok 3 is nog niet begonnen.
Doel 2:
-
In blok 3 wil ik erachter komen of de Pabo echt de goeie studie is voor, door te kijken wat ik van WPL vind in de bovenbouw en netjes op een rijtje te zetten waarom de Pabo wel bij me past en waarom niet.
Ik heb dit doel gemaakt, omdat ik twijfel aan mijn studiekeuze. En ik graag duidelijk voor mezelf wil hebben of dit echt de goede plek is.
Stappenplan:
-
Stagelopen.
-
Lijstje maken met plust- en minpunten.
Acties bij het stappenplan:
-
Mezelf misschien meer motiveren.
-
Actief blijven in de lessen en niet gaan skippen omdat het saai is.
-
Erover praten met mensen om me heen.
Evaluatie.
Blok 3 is nog niet begonnen.
Studie:
Doel 1:
-
Aan het eind van dit blok wil ik al mijn herkansingen en toetsen halen, zodat ik niet achter blijf lopen.
Dit is hetzelfde doel als ik had in blok 2, want ik vind het gewoon belangrijk om mijn toetsen te halen en niet steeds achter de feiten aan te lopen.
Stappenplan bij dit doel:
-
Wat moet ik doen voor de toetsen?
-
Planning maken
-
Goed vooruit werken.
Acties bij het stappenplan:
-
Op entree bij het ‘toetshoedje’ kijken wat je moet doen voor de toetsen.
-
Planning maken hoe en wanneer je opdrachten gaat maken.
-
Vooruitwerken door me echt aan de planning te houden.
Evaluatie.
Blok 3 is nog niet begonnen.
Doel 2:
-
In blok 3 wil ik tijdens het studeren minder afgeleid worden, door mijn mobiel weg te leggen en bijv. op school te gaan werken in een stilteruimte.
Ik heb dit doel opgesteld, omdat ik merk dat ik het lastig vind om lang achterelkaar te studeren. Ik en snel afgeleid door mijn mobiel of mensen om mij heen.
Stappenplan bij dit doel:
-
Mobiel wegleggen of uit zetten.
-
Afzonderen geen mensen om mijn heen hebben tijdens het studeren.
Acties bij het stappenplan:
-
Mobiel verstoppen of aan iemand anders geven, zodat ik er echt niet bij kan.
-
Naar school gaan om daar te werken.
-
Leren om mezelf te focussen.
Evaluatie.
Blok 3 is nog niet begonnen.
Werkplekleren:
Doel 1:
-
In blok 3 wil ik op mijn WPL zelfverzekerd voor de klas staan en niet twijfelen aan mijn kunnen.
Ik heb dit doel opgesteld, omdat ik in blok 3 in de bovenbouw stage moet lopen en ik het spannend vind om voor wat oudere kinderen les te geven, want dat heb ik nog nooit gedaan.
Stappenplan bij dit doel:
-
Vertrouwen hebben in mijzelf.
-
Rustig blijven als het niet zo goed gaat.
-
Feedback van mijn mentor meenemen.
Acties bij het stappenplan:
-
Lessen thuis goed voorbereiden en oefenen dan hoe ik me daar al geen zorgen over te maken.
-
Mezelf zijn.
-
Feedback vragen aan mijn mentor over mijn manier van voor de klas staan en lesgeven. Zodat ik daaraan kan werken.
Evaluatie.
Blok 3 is nog niet begonnen.
Doel 2:
-
In blok 3 wil ik erachter komen of ik voor het jonge kind of ouder kind ga kiezen, door mijn WPL-blok 1,2 en WPL-blok 3 en 4 te vergelijken.
Ik heb dit doel opgesteld, omdat ik halverwege in blok 3 er al een beetje achter wil zijn wat ik leuker vind en mij beter ligt.
Stappenplan:
-
Stagelopen.
-
Lijst maken van plus- en minpunten van jong kind en ouder kind.
Acties bij het stappenplan:
-
Nadenken over wat ligt mij beter en waar voel ik mee beter om mijn gemak.
-
Vragen aan mijn mentor wat hij/zij ervan vind wat beter bij mij past.
-
Evaluatie.
Blok 3 is nog niet begonnen.

Maak jouw eigen website met JouwWeb